Україна налагодила власне виробництво двигунів для далекобійних дронів — важливий крок, але потреби ще не закриті

0 Shares
0
0
0

Україна зробила ключовий технологічний крок — маємо перші вітчизняні виробництва двигунів для далекобійних дронів. Це зміцнює нашу обороноздатність, але без локалізації елементної бази та масштабного запуску виробництва повної потреби задовольнити не вдасться. Підтримка та інвестиції в локальну електронну промисловість — пріоритет на найближчі роки.

За інформацією Ігоря Федірка, виконавчого директора Української ради Зброярів, щонайменше дві українські компанії налагодили повний цикл виробництва двигунів для власних далекобійних безпілотників: лиття під тиском, гальваніка та всі операції — виконуються всередині країни.

Це означає, що технологія виробництва вже існує й може бути адаптована й масштабована під інші рішення.

Обмеження і ризики

  • Поточні потужності не покривають повністю потреби в двигунах для всіх об’єктів та модифікацій.
  • Критична вразливість — залежність від імпортної елементної бази (транзистори, мікрочипи, інші комплектуючі). Українські виробники ще не виробляють ці компоненти локально.
  • Останні обмеження в експорті елементної бази з окремих країн (зокрема згадуються рішення Китаю щодо постачань) ускладнюють і здорожують логістику, збільшуючи терміни доставки та ризики для виробництва.

Міжнародний контекст

• Як повідомляють міжнародні джерела (The Wall Street Journal з посиланням на звіти для Держдепу та урядів ЄС), Китай був значним постачальником компонентів для російських ударних безпілотників типу «Шахед». За даними видання, Москва закуповувала сотні тисяч деталей і готових компонентів для збірки дронів.
• Паралельно Росія намагається частково налагодити складання двигунів із іранських комплектів і імпортує готові рішення з Ірану та Китаю.

Чому це важливо для України

  1. Суверенітет виробництва. Власні двигуни — крок до автономності у виробництві БПЛА.
  2. Гнучкість і адаптація. Наявність технології дозволяє швидко модифікувати двигуни під різні платформи.
  3. Потреба у подальшому фінансуванні та локалізації. Щоб перейти від демонстраційних серій до масового виробництва, потрібні інвестиції у мікроелектроніку, ланцюги постачань і збільшення виробничих потужностей.

Висновок:

Українська промисловість демонструє технологічну здатність — дві компанії вже роблять двигуни від початку до кінця. Тепер критично важливо:

  • збільшити інвестиції в локальну елементну базу та мікроелектроніку;
  • спростити логістику та канали постачання критичних компонентів;
  • підтримати масштабування виробництва двигунів державними та приватними програмами, щоб зменшити залежність від зовнішніх постачальників.

«Це величезне досягнення», — констатує Ігор Федірко. Але для повної автономії Ukraine needs strategic industrial support — now.

0 Shares
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.

Вам також може сподобатися