Пентагон розірвав усі контракти з російською авіакомпанією «Волга-Днєпр» і передає контракти українському ДП «Антонов»

Минулого тижня стало відомо, що оборонне відомство США розірвало всі контракти з авіакомпанією «Волга-Днєпр». Таке рішення Пентагон пояснив тим, що діяльність компанії суперечить американським інтересам, підтримує антиамериканський режим і поширює зброю. В якості підтвердження була приведена інформація про постачання «Волгою-Днєпр» двох винищувачів Су-30МК2 до В’єтнаму в грудні 2014 року в інтересах «Рособоронекспорту».
Як стало відомо, через розрив контракту Ульяновська компанія втратить один з найперспективніших і економічно вигідних своїх напрямків вантажоперевезень – Афганістан і Ірак, що призведе до того, що завантаженість авіакомпанії, яка на період з січня по вересень 2016 року складала 45%, може скоротитися до катастрофічних 20% -30%. Більш того, за повідомленням американських ЗМІ, всі контракти, які раніше були укладені між Пентагоном і «Волга-Днєпр», американці мають намір передати українському «Антонову», який також володіє літаками «Руслан».
До останнього моменту 10 машин АН-124 «Руслан» компанії «Волга-Днєпр» виконували регулярні рейси до Афганістану і Ірану в рамках контракту з Пентагоном (точніше, з його дочірніми структурами).
В Ульяновській компанії зізналися, що напрямок – фінансово дуже вигідний, і до 2014 року бізнес ріс «як на дріжджах»: «Ми виконуємо польоти для нафтовиків з Х’юстона, штат Техас, і летимо в Африку або Центральну Азію, потім до Європи і назад в Сполучені Штати, з бази ВПС «Чарльстон» прямуємо в район відповідальності Центрального командування, розвантажуємося в Афганістані, беремо там на борт додатковий вантаж і доставляємо його в Кувейт, після чого переміщаємося в Південну Америку з нафтовим вантажем знову для Сполучених Штатів, потім Індонезія, Австралія , Росія. Літаки борознять небо, практично постійно перебуваючи в русі ».
«Defense Media Network» пише: «За останні десять або близько того років російські та українські комерційні перевізники виконали тисячі польотів на підтримку американських і союзницьких військових операцій в Афганістані та Іраку, а також по всьому світу».
Можливість призупинення комерційної співпраці між військовим відомством США і Росією в сфері транспортування по афганському маршруту почали обговорювати американською стороною ще в 2014 року.
І ось зараз стало відомо, що всі контракти між «Волга-Днєпр» і військовим відомством США будуть розірвані. Більш того, американська сторона планує передати всі замовлення українській стороні – ДП «Антонов», яка володіє сімома «Русланами».
Як писав аналітик вашингтонського атлантичної ради Джеймс Хесік, це може бути способом зміцнення оборонної промисловісті України: «Треба не просто відновити контракт з« Антоновим », треба розширити його, вивести за рамки наданих шести надважких літаків. Києву потреби гроші, а торгівля в більшості випадків сприяє в цьому. Діючи в дусі настрою Заходу, аби покарати Росію в торговельній сфері, треба вивести компанію «Волга-Днєпр» за дужки цих взаємин. Треба зробити це цілком українсько-натовських підприємством. Це не такий провокаційний крок, ніж гарантії безпеки, але цей крок буде більше, ніж просто сигналом ».
Джерело в компанії «Волга-Днєпр» повідомило, що незважаючи на розмови, які велися останні 4 роки про те, що компанія може потрапити під санкції США, тут до кінця не вірили, що таке можливо. Адже українські літаки не зможуть виконати всі польоти, що здійснюються авіакомпанією «Волга-Днєпр». Факт розриву відносин тут розцінюють як крок, який матиме вкрай негативні наслідки для перевізника.
За даними «Росавіації», за період з січня по вересень 2016 року перевезення «Волга-Днєпр» скоротилися на 15% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. На даний момент її завантаженість складає 45% від потужностей. Втрата американських клієнтів призведе до того, що завантаженість перевізника може скоротитися до критичних 20% -30%.