На дорозі М-03 триває армування асфальтобетону

Укладання арматури (геосинтетичних матеріалів) між шарами асфальтобетону мінімізує дефекти дорожнього покриття, підвищує несну здатність і запобігає виникненню тріщин. На минулому тижні дорожники почали влаштовувати армувальні геосинтетичні матеріали (АСМ) та георешітки з композитної арматури на ділянці дороги М-03, котра є частиною Харківської кільцевої.

Що таке АСМ та георешітки з композитної арматури і для чого вони потрібні?
Армуючий синтетичний матеріал – синтетичний матеріал, який використовують для армування шарів нежорсткого дорожнього одягу у вигляді геоґраток, геотекстилю чи геокомпозиту на основі полімерів, який використовують для армування шарів нежорсткого дорожнього одягу.
Завдяки застосуванню АСМ запобігаємо утворенню колій та тріщин.

Композитна арматура (композитні георешітки) – складається з волокон (рівниці або ж ровінгу) і полімерних, як правило, термореактивних, епоксидних смол. Зовні вона схожа з аналогічною сталевою арматурою. Це нарізані прямолінійні прути або довгі канати з характерними поперечними ребрами, що служать для збільшення надійності її зчеплення з бетоном.

Нагадаємо, що станом на кінець квітня на об’їзній дорозі навколо м. Харків влаштовано 16 км першого шару дорожнього покриття та відфрезовано 33,2 км старого покриття.

Об’їзна дорога навколо м. Харків складається з відрізків 5 доріг загальною протяжністю 82 км. У рамках програми Президента Велике будівництво на 58 кілометрах за маршрутом Пісочин — П’ятихатки — Рогань — Безлюдівка повністю оновлять покриття, встановлять нові автомобільні знаки, з’явиться нова розмітка і узбіччя. Вартість проєкту – 1,8 млрд гривень, термін виконання – 2 роки.