єЧерга: три роки цифрового порядку на кордоні України

0 Shares
0
0
0

Як державна онлайн-система змінила логістику, зменшила черги та мінімізувала корупційні ризики

Рівно три роки тому Україна запустила єЧергу — державну цифрову систему, яка кардинально змінила підхід до перетину кордону для вантажного та пасажирського транспорту. В умовах війни та пікового навантаження на пункти пропуску сервіс став критично важливою частиною національної логістики.

Як працює єЧерга

єЧерга організовує рух транспорту перед пунктами пропуску через онлайн-реєстрацію. Водій вантажівки або автобуса:

  • реєструється в системі;
  • отримує час прибуття;
  • прибуває на кордон за записом, а не стоїть у багатоденних фізичних чергах.

Перші вантажівки почали рух за єЧергою 12 грудня 2022 року на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ», започаткувавши нову модель управління прикордонним рухом.

Три роки в цифрах

Станом на сьогодні:

  • єЧерга працює на 29 пунктах пропуску з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою;
  • зафіксовано понад 2,6 млн перетинів кордону;
  • з них понад 2,3 млн — вантажівками,
    329 тисяч — автобусами;
  • 107 тисяч унікальних вантажівок хоча б раз скористалися системою;
  • на 23 пунктах пропуску для автобусів вже діє слотована система з бронюванням часу.

Прозорість, передбачуваність і менше корупції

єЧерга:

  • усуває хаотичні скупчення транспорту на під’їздах до кордону;
  • забезпечує чіткий алгоритм руху для водіїв і перевізників;
  • автоматично фіксує час прибуття, черговість і статус;
  • знижує корупційні ризики, адже весь процес відбувається прозоро та відкрито в цифровому сервісі.

Це робить перетин кордону більш передбачуваним, контрольованим і справедливим.

Ключова роль під час війни

У період повномасштабної війни єЧерга стала інструментом стабільності логістики:

  • допомагає бізнесу планувати маршрути;
  • зменшує невизначеність і простої;
  • підтримує впорядкований рух критично важливих вантажів.

Що далі: розвиток системи

Наступні етапи розвитку єЧерги передбачають:

  • впорядкування руху пріоритетних вантажів (Т1, МДП, АЕО);
  • встановлення камер автоматичної фіксації;
  • запуск пілотного проєкту для легкових автомобілів;
  • удосконалення сервісів для перевізників;
  • підготовку законодавчої бази, яка закріпить єЧергу на рівні закону.

Системна реформа, що працює

єЧерга — приклад того, як державна цифровізація вирішує реальні проблеми, навіть в умовах війни. Це сервіс, який продовжує розвиватися, формуючи організований, зрозумілий та сучасний підхід до перетину кордону України.

0 Shares
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.

Вам також може сподобатися