ZAZ Slavuta Nova: Між «зрадою» і «перемогою»

За день до прем’єри, коли в мережі почали з’являтися перші фотографії, концепт нової Славути викликав величезну порцію критики серед користувачів всесвітньої павутини. Що цікаво, головною претензією коментаторів на автомобільних порталах стала повністю «позичена» у китайців конструкція нового хетчбека. Важко непогодитися з читачами: для моделі, концепт якої виконаний за принципом «бедж-інжинірингу», маркетологи могли б підібрати і більш відповідну назву, що не асоціюється з останнім справжнім «Запорожцем». Але з іншого боку, нерозумно було очікувати, що компанія, котра зібрала за перші 4 місяці 2016 року аж 4 легкових автомобіля для внутрішнього ринку (за даними асоціації «Укравтопром»), стане витрачатися на розробку нового автомобіля з нуля.
Концепт ZAZ Slavuta Nova є не що інше, як хетчбек G2, представлений в 2012 році компанією Chery під «люксовим» суббрендом Riich. Сумно, але вже через рік китайський автогігант оголосив про провал своєї мультибрендової політики і в квітні 2013 року відмовився від брендів Riich і Rely разом з деякими моделями, що випускаються під даними шильдиками. Тому нову Славуту правильніше сприймати не як нахабне копіювання чужого автомобіля, а як другий шанс китайського хетчбека Chery Riich G2 знайти свого покупця. Хоч це зовсім не аргумент на користь Запорізького автомобільного заводу.
Незважаючи на повністю завершену конструкцію, автомобіль представили на столичному АвтоШоу виключно в якості концепту Slavuta Nova. Більш того, в керівництві українського автовиробника обіцяють конструктивно реагувати на критику і побажання автолюбителів, а якщо буде потрібно – внести в конструкцію автомобіля до 10-15 відсотків змін. Нова модель представляється виробником як наступник старої доброї (і дешевої) Славути, тієї самої, яка 5 років тому продавалася за $3000. Що ж, виглядає «концепт» багатший, ніж спартанська Славута. Довжина «концептуальної Славути» становить 3995 міліметрів, ширина – 1788 міліметрів, висота – 1555 мм, а розмір колісної бази дорівнює 2500 міліметрів. Споряджена маса новинки неабияка – 1315 кілограмів. При цьому заявлена вантажопідйомність становить 350 кілограмів
Спереду у новинки встановлені стійки Макферсон, ззаду – пружинна підвіска з поздовжніми важелями і стабілізуючою поперечиною. Гальмівні механізми також без надмірностей: спереду – дискові вентильовані, ззаду – звичайні барабанні.
Наразі під капотом 1,6-літровий двигун Chery Acteco. Як виявилося, серійний автомобільй насправді повинен комплектуватися даною силовою установкою, але, вона буде далеко не єдиною. Власне, тут з-під темного покривала «зради» починають пробиватися перші промені «перемоги». Крім китайської 126-сильною «четвірки», послідовник легендарної Славути повинен отримати ще два бензинові мотори, які розроблені і будуть вироблятися в Україні, на Мелітопольському моторному заводі.
Схоже, що найдоступніші версії хетчбека ZAZ Slavuta Nova будуть комплектуватися 1,3-літровою атмосферною «четвіркою», виробленою в Мелітополі. Другим українським двигуном, установка якого планується на нову Славуту, повинен стати чотирициліндровий турбомотор МЕМЗ 3076т, об’ємом 1,6 літрів. Що цікаво, зроблена в Україні турбо «четвірка», як мінімум на папері, перевершує по віддачі китайський 1,6 літровий двигун Chery E4G16. Обидва мотори дозволяють хетчбеку розвивати швидкість до 185 кілометрів на годину, але при цьому український допоможе «розмінювати» першу сотню трохи швидше (8,5 секунди проти 9). Що стосується витрати палива, то і тут МЕМЗ 3076т зможе випередити двигун Чері. У змішаному циклі мелітопольський мотор споживає по паспорту 4,9 літра на 100 кілометрів, в той час як китаєць попросить 5,5 літра 95-го. Всі двигуни будуть агрегатуватися або з 5-ступінчастою «механікою», або з безступінчатим варіатором.
Для початку серійного виробництва хетчбека ZAZ Slavuta Nova виробнику потрібно не тільки отримати схвалення потенційних клієнтів, але і домогтися рівня локалізації виробництва не менше ніж 50 відсотків: зрозуміло, одним лише зварюванням деталей, установкою коліс і двигунів тут не обійдешся. На цьому фронті ЗАЗу належить виконати дуже велику роботу. Перед Запорізьким автомобільним заводом стоїть завдання по організації виробництва кузовних панелей, деталей інтер’єру, і інших елементів автомобіля, тому проблем з досягнення високого рівня локалізації виникнути не повинно.